$

Wednesday 19 November 2014

IJM Run 2014

Date : 21 September 2014 (Sunday)

Venue : Seremban 2

Distance: 5km

Timing : 37m 54s

Owh well..hello!! Assalamualaikum. I am very excited to write about this event. Sebab apa? Sebab event ni paling istimewa untuk saya & TunTun. Saya tak tau la apa specialnya bff saya ni sebenarnya...haha..tapi yang saya tau saya memang tak boleh carik kat mana-mana dah kawan macam Tun. Hanya saya & dia yang faham our very special friendship. Tun & I adalah 2 orang manusia yang memang sangat berbeza. Tapi itulah yang merapatkan kami. 

Kami kenal sejak umur kami 11 tahun. Sekarang umur kami berapaaa??? Rahsiaaa??? Blueekkk...tak rahsia pun..umur kami 35 tahun. Saya hampir tiada rahsia dengan Tun. Kalau ada rahsia pun mungkin 0.005% dari keseluruhan hidup saya atau saya terlupa nak bagitau dia. She is like my archive. She knows everything about me. Seriously? Yes....seriously. Saya kadang-kadang terpikir jugak...entah-entah Tun malas nak dengar cerita saya...tapi saya macam ni lah..memang selalu bercerita jugak pada dia..hehehe.. I can't help it Tun..I'm sorry...

So..this event memang special sebab this is Tun's 1st race!! Special for me pulak sebab I'm running with my dear bff.

Ok..jom cerita. TunTun started running in April 2014 (if I'm not mistaken). Boleh rujuk cerita Tun di sini - TunTun The Supermom 

So after few months dia training, I decided to force her to join me in 5km race je (je?? hoh poyo). Tetiba ada event IJM Seremban 2 kan...memang sesueiiii sangat sebab Tun will not have anymore excuses yang selalu dia cipta..hihihi like jauhlaahhh.takutlaahhh...susahlaahhh...bla..blaa...bla..

Tapi lepas register tu, I tell you...dia yang terlebih over nya..haha..TunTun..that's why I love you. So sampai lah hari yang ditunggu-tunggu. Saya gerak dari Bukit Jalil jam 4.30am. Sebab saya nak tumpang solat subuh di rumah Tun. Saya tinggalkan anak-anak saya dengan hubs yang baik hati yang sudi jaga anak everytime saya nak ber-escapism berlari-lari. My hubs is a real champ I tell you...hoho.

So at about 6.30am kami sampai di Pejabat Urusan IJM di Seremban 2. Orang dah ramai. Kami masuk Fun Run je...hahah..5km. Tapi debarannya sama hebat je dengan orang yang masuk 12km, Half Marathon & Full Marathon.

1st thing to do, is to take signature pose lah kan...here goes!!

Selalu ambik gambar sorang, kali ni berdua. Happynyaaa saya. Baju ni oren gile..silau mata saya tengok. 

Saya ada janji dengan Tun. That I would never ever tinggalkan dia masa lari ni. Saya akan lari sebelah dia sampaaaiii habis. She looked nervous and excited at the same time. For me 5km kacang (hahaa berlagak giler) I mean kacang untuk dihabiskan berlari lah. Tapi untuk kejar timing yang kami target mungkin tak begitu senang. Apa-apa pun target saya masa tu hanya untuk have fun dengan Tun and bonus if I can finish before 40 minutes.

1km...2km...kami ok lagi. Semua nya ok. Tapi bila sampai 4km tu Tun dah macam nyonya tua berlari tau. Haha...tangan je gerak laju konon laju sangat larinya. Tapi kaki dia tak moving pun....hooohhh!!! Siap nak jalan lenggang kangkung. Masa ni dah 4.5km dah pun..dah nampak dah IJM office kat depan tu. Saya marah dia..."Hooohhhhhh!!!!! Larilaaahhhhh...lagi 500m je. Nanti sampai depan tu ko nak baring..baringlaahhh!"

Tun menjeling..tajam...hahahaha...boleh terluka pipi saya dengan jelingannya tapi saya cakap "Weekkkk tak takooottttt!!! Cepat lariiiiiii!!! Nyonya pun lagi laju dari ko lah!!"

See..muka kami bila nak sampai finishing line. See..muka Tun? Hihi...


Saya letak jugak gambar kami terapung di finishing line ni walaupun saya sedar muka kami berdua menang dah macam perempuan gile. Takpelah...ini kenangan yang paling manis buat saya & Tun. Kami berjaya...ahahahah. Ni gambar dari official photographer. Happynyaaa...see...saya memang memastikan kami betul-betul sama-sama melangkah gunakan kaki yang sama supaya timing kami exactly sama reached the finishing line. Haha...sampai saya type entry ni pun saya tersengih-sengih dengan geleng-geleng kepala mengenangkan perangai Tun yang kelakar. 


We did good too. Our timing and speed were great (at least for us lah kan) 


Selfus lepas berlari. How happy we was masa tu. Especially kawan saya ni because this is her 1st time. I still remember how I felt when I finished my 1st race. Tapi lepas tu saya muntah. So my 1st time was not as great as Tun's. 


We made it!!!! Kalau boleh kami nak bagitau satu dunia...hahaah.. betapa hebatnya kami berlari 5km..hahaha.. and I would never forget how happy my best-friend was that day. The same feeling like masa kami di zaman sekolah dulu. 

Signature pose for race collection

Tun's 1st signature pose for her collection

This was my cover photo dekat facebook for couple months. I really love this photo.

So after the race...we celebrate dengan makan nasi lomaaakkk...nasi lemak Mambau dekat dengan rumah Nabil Raja Lawak. Tun belanja...terima kasih Tun.

Apa-apa pun this is one sweet memory yang akan saya simpan dalam hati saya. Tun memang very special. Saya doakan kawan saya sentiasa dirahmati Allah, sihat, happy, bahagia dengan suami & anak-anak-anak (Tun ada 3) yang comel & bijak-bijak belaka. Saya doakan Tun sentiasa beriman, cantik, kurus, kaya hehehe..Saya doakan agar friendship kami akan berpanjangan selamanya. Tak ada orang lain yang faham saya seperti Tun faham saya. 

P/S: I really love you, girlfriend!! *HUGS*



2 comments:

Tun Tun said...

memula saya air mata saya bergenangggg... tapiiii bila dah sampai kek tongah2 saya terus menangisssss...

menangis sebab kelakar... baru nak fefeeling sedih tetiba kelakar..

i lep u to so veryyyy much tan.. we share and we care each other... hope our friendship will last foreverrrr.. umo dah ganyut pun kita masuk lari juer.. kategori org tua2.. skrg pun dah veterankan.. lagi 10 taun katergori org tua2 lah...

Memang saya sgt happy hari tu.. sampai tak buleh tido.. asyik tgk fb tunggu org komen.. kikikiki..

ta...

muackssss!

MK said...

over sgt kawan aku ni..dah 2 bulan pun tak habis2 lagi bercerita psl race. nanti kita panjat gunung pulaakkk yeay!!