$

Friday 7 November 2014

Broga Hill

Date: 4th May 2014

Venue : Broga Hill, Semenyih

Saya masih lagi terasa happy nye masa panjat Broga ni. Kali ni kami ramai. 2 van dari gym. Tak macam masa pergi Bukit Ketumbar tu 3 kereta je. Seronoknya sampai tak lelap tidur ok. 

Berkumpul di gym pukul 4.30am. Sampai di kaki Bukit Broga dalam 5.30am rasanya. Terus start panjat. Orang dah mula ramai. Suasana memang gelap gelita lagi. Saya tak ada torch light. Dolly gym owner kami bagi saya pinjam torch light dia.


Ni actually masa dah turun dah sampai bawah dah pun. Tapi baru ternampak sign ni. Teruslah ambil gambar dekat sini walaupun asa ni dah terang benderang

Terus terang Broga Hill dah macam pesta dah kot sekarang ni. Kalau mendaki di sini memang kena start sebelum subuh supaya boleh sampai ke puncak ngam-ngam masa sunrise. dan sempat turun ketika matahari masih belum naik.

Kalau tidak, memang panas gileeerrrr!!!! 

Perjalanan ke atas tak sampai sejam pun. Itu pun saya terpaksa tunggu kawan-kawan 4 orang 1 group yang memang determine nak sampai ke puncak. Yang lain memang ala-ala lenggang kangkung hihi..takpe..this is for fun saja kan.. Bukannya race. Tapi kami 5 orang ni memang over sikit. Memang nak cepat sampai puncak. Menuju puncak!!!!

Yeah....dah sampai batu keramat!!!! Memang awesome!!!

I think this was my best weight so far-57+kg. Masa ni saya memang all out. Rajin berlari almost 5 times per week & gym 3 times per week. Tang part muka saya tu memang tak boleh ampun lah ye..memang lebar pinggan. Tape lah..saya redho...

Saya sempat solat subuh di puncak bukit ni. Masa tu gelap lagi..saya cepat-cepat pakai telekung solat di sebalik batu-batu ditemani oleh Kak Yus. Manalah tau..karang ada pulak orang jatuh gunung sebab terkejut tengok lembaga berkain putih di celah-celah batu kan. Padahal itu saya tengah solat..hihi..

Sampai sekarang saya masih lagi berasa bangga dengan achivement saya ni. Haha...kesian kan lah kita emak-emak ni memang over tau bila dapat kejayaan macam gini. Orang lain dah panjat Kinabalu pun tak heboh macam saya. Tak pe lah kaannn...kasik chance lah! Walaupun mata berkedut-kedut dah...berjaya makcik sampai ke puncak tau! Saya suka gambar ni...
Ok..ni dah turun dah ni. Kak Yus memang pandai ambik gambar tau.


Almost all of us that day. 

Overall - saya memang bersyukur sangat husband saya memang ah-may-zing. Sebab dia sanggup tolong jaga anak bila saya gila-gila nak berlari lah panjat bukit la gym la. Dia jugak bagi saya join gym ni. Dolly (gym owner) pun amazing sebab selalu buat aktiviti outdoor macam ni. Sebab tahu-tahu lah kan..kalau kita nak organized sendiri sudahnya baik tidur kan...

Bye!!!

P/S: Saya InsyaAllah akan naik Broga lagi December ni. Sapa nak ikut??


1 comment:

Maton said...

13.12 kito panjek laie broga... weeee!!
Saya sukaaaa...