$

Wednesday 5 November 2014

Hiking - Bukit Ketumbar - Cheras

Date: 5th January 2014

Venue : Bukit Ketumbar, Cheras

Can you believe that I have never hike in my life!! Eh..ada kot sekali Gunung Ledang. Tapi masa tu umur dalam 19 years old and we were looking for the nicer spot to berendam. So we hiked a bit. So I think that doesn't count lah kan?

So when my gym organized nak pergi hiking ni. Saya cepat-cepat setuju nak ikut. Walaupun saya terlewat sebab aa tah..lupa pulak..yelah cerita ni dah nak dekat setahun haha..baru nak masuk blog sekarang. Kami mendaki dalam 25-30 minit je. Penat jugak..berpeluh-peluh tapi sejuk je sebab ni macam hiking dalam hutan. Tak macam Broga Hill tu kalau lewat sikit daki memang panas terik!! So Bukit Ketumbar memang the best for beginner like me.

Ni tengah mendaki ni

Look!! Cantikkan?! Nampak satu KL maybe sampai ke PJ kot.

I still remember how I fell that day. Happy sangat sebab 1st experience kan. Memang balik dari mendaki tu saya terlelap kat sofa dengan tak mandi. Saya tidur 2 jam!! Anak-anak dengan husband takde masa tu. Keluar pergi mana entah. 

I look slim kan..hehe..baju ni baik kot. Tetiap kali pakai memang nampak kurus. Tapi saya memang belum kurus pun. Kalau dalam gambar kejap nampak slim, kejap nampak debab...haisshhh..

All of us.

Masa saya panjat Bukit ni kan...rasanya saya seorang je bangsa Melayu kat atas ni. Majority kaum Cina. Nope..saya bukan racist. Tapi saya tengok memang bangsa Cina lebih banyak rajin bersenam dan beriadah. Mungkin dah nature nye begitu ke? I mean diorang bersosial dengan cara begini. Tapi mungkin jugak locationnya kan. Sebab masa pergi Broga (nanti saya cerita di entry lain) memang ramaaaiii orang kita.

P/S: Sejak saya rajin post di FB pasal saya berlari, bersenam, masuk race & panjat bukit ni kan...ramai kawan-kawan kata diorang pun terasa bersemangat nak ikut bersenam sekali. Ramai jugak yang dah start berlari-lari sendiri. Good for you guys!!!


No comments: