$

Wednesday 26 November 2014

Aku Manusia Biasa

Assalamualaikum semua. 

Tajuk nak kena hebat je kan...hahaha meh sini ahkak nak cerita ni.

Walaupun saya memang selalu sibuk bekerja, berlari-lari, panjat gunung, have fun bersama girlfriends, balik kampung sana sini bla..bla.. bla...Tetapi saya tahu priority saya dari dulu hingga sekarang dan InsyaAllah sampai bila-bila ialah FAMILY saya. 

Ye, kadang-kadang ada terdapat suara-suara sumbang mempersoalkan tentang keaktifan saya melayan diri saya sendiri sahaja. Bagaimana pula dengan anak-anak saya? Adakah terbiar di rumah nanny or taska bila saya sibuk sangat melayan diri saya sendiri? Siapa yang beri mereka makan? Suami saya terbiarkah? Kena lipat baju & spender sendiri kah dia? Hooohhh!!!

Kalau saya jarang bercerita pasal anak-anak ke suami ke ibu ayah adik abang kakak saya ke...bukan bermakna meraka tak penting dalam hidup saya. Tolong ye...Ish..ish...sungguh concern kan orang-orang yang bertanya soalan begitu ye. Tahniah sebab mengambil berat. Thanks, but no thanks.

Saya tak perlu nak explain atau pun report setiap segala aktiviti saya. Hanya saya dan keluarga sahaja tahu bagaimana kelam kabut atau tenangnya hidup saya sebenarnya. Yang happy-happy saja saya kongsi. Come on...can't you guys just be happy with me? Atau nak ke saya kongsikan cerita sedih-sedih? Nak ke mereka tu berkongsi kesedihan & tolong saya solve kan problem yang saya ada tu. 

Adakah mereka bersimpati dengan cerita-cerita sedih saya? Atau bertepuk tangan senyap-senyap sebab gembira dengan kesedihan, kegagalan saya. Haha...saya manusia biasa laahhh...mesti ada ups & downs. Tapi saya prefer untuk menulis yang happy-happy sahaja. Untuk kegembiraan saya sendiri. Dah kalau saya tulis cerita-cerita yang sedih, nanti bila 2-3 tahn lagi saya baca semula pasal cerita yang saya memang dah solved dan lupa. Lepas baca saya akan teringat kembali tentang luka-luka lama...hah Suka ke?

So...stop it. Just read my story & have fun with me. Thanks a lot!



P/S: Kalau tak nak baca pun takpe..saya tak paksa. Blueekkk!!

3 comments:

diana said...

choyyyy.. sape tu? persyetonkan itu semua atan..
aku suka lihat kau happy..berlari, mandaki..
semua orang ada aktiviti feeling2 sendiri..
just do it tantan

MK said...

ada yang pelik kata life aku tak real sebab hanya memaparkan kisah2 happy dan good good saje.

haha..aku bukan kim kardashian reality tv show ok. mmg le aku sengaja share yang happy2 je.

yang tak best mmg aku takmo ingat2 dah.

diana said...

hmm. iyelah betul tu aku pun suka yang happy2. tapi biasalah sebagai neng yatimah jr. kdg2 suka meluahkan perasaan baru lega..
biarkan aje. aku sokong apa ko buat tan.. panjat gunung ke,lari-lari ke.. happy je baca..
eh aku nak join larian awal tahun night maraton nanti. Motivation please!
-motip ko nak berchatting kat sini???