$

Monday 25 June 2012

Durian Dinner Date

Macam diceritakan sikit kat facebook, pada suatu hari kami berempat tiba-tiba rasa macam nak makan durian. Yelah sana sini nampak orang jual durian. Dahla dekat area rumah saya ada 'Eat all you can RM9 only y'all!!' Begitulah cogankata gerai durian tu.

Maka saya dengan berkobar-kobar me-whatssap rakan-rakan pinky (nanti cerita kenapa namanye pinky konon) untuk melantak durian bersama-sama. Malangnya bila saya balik kerja hari tu tengok gerai tu ada lagi, tapi duriannya dah habish...sedeehhhh...

So balik jelah rumah tengok tv cerita Dejavu Di Kinabalu episod ke-2. Episod ke-1 tak tengok sebab terlupa almaklumlah mana pernah sempat tengok cerita pukul 7pm ni semua sebab selalu anak conquer tv manjang. Pastu masing-masing geng pinky masih lagi me-whatssap & tiba-tiba Weq cakap kat Chow Kit ada..siap upload gambar gerai durian. Pastu tiba-tiba Emma & Moie decided nak pergi juer lepas maghrib hari itu juer.

Haa? Saya pun cepat-cepat mandi kobau & melompat masuk ke dalam kereta dengan mengheret anak-anak. Kami pun selamat sampai. Sampai sana tah Emma ke Weq ke cakap kat uncle durian tu "Nak yang murah-murah je PakCik..kami belom gaji" kikikiki....

PakCik tu pun tanpa berlengah-lengah lagi terus hidang durian atas meja..weeeeeeeeeeeeee...gembira. Lepas tu bukak lagi..dan lagi..dan lagi...ambil yang mahal sikit pulak. Uiiiii sedapnye...pastu ambik lagi yang mahal sikit lagi...lagi sedaplah pulak. Sehinggakan tertanya-tanya..macam mana pakcik tu pandai pulak kategorikan kesedapan durian tu ek? Lagi sedap kat longgok yang mahal. Kureng..kat longgok yang murah. 5 RM10 ada, 3 RM10 ada & 2 RM10.

Ni baru sampai...semua baru balik kerja.

Saya dah mandi...tu yang bedak terlebih putih...heeehhh

Si kecik pemakan durian tegar. Ngeri tengok dia makan dan makan dan makan. Sampai kena suruh stop

PakCik durian.

Sedapnye hingga melelapkan mata

Muka pun dah lebar ala-ala durian

Yang dekat ade...naaakk jugak ambik yang jauh

Tah hape yang diceritakan

Kami pergi satu kereta je tumpang kereta Moie. Kereta saya park kat rumah Weq. Dalam kereta Ayen tanya "Kenapa kawan-kawan ibu ni cakap macam nyanyi-nyanyi?" Sebab kami cakap umm...macam apa ek? Macam excited gitu...siap intonasi terpanjang-panjang berlagu-lagi gitu. Terpaksa explain "Orang pompuan kalau jumpa kawan memang gini Yen..memang gembira sehingga berlagu-lagu bila bercakap" Kaaahhh...

Gadis moncong ke-tama

Gadis moncong ke-2

Moie mulut dia comot kot..tu yang malu bergambar..Moie puasa hari tu..lepas buka terus dessert durian.

Hingga menjilat jari...

Tersengih kekenyangan. Durian je dinner saya malam tu. Seperti biasa Food & Me is a very good combo. Just feed me...& I'll be your bestfriend.

Perempuan gembira konon-konon model durian Pasar Chow Kit dengan harapan PakCik tu kasik diskaun

anak dah mengantuk. Siap belum buat homework. Saya cakap takpe...kita buat esok pagi-pagi. Emma jawab "Tak pernah aku dengar mak-mak lain kata tak payah buat homework" kikikiiki...

Ayong yang makin lama makin tinggi...Tak lama lagi akan membuatkan ibu dia nampak seperti orang kerdil

Oh well...Emma & Moie bayar semua. Dalam RM40 kot. Banyak ok kami makan. Tu yang tersengih-sengih tu. Lepas tu semua balik ke pangkal jalan. Esok pampers Ayen berbau durian...hihih...

Kalau ada sesiapa yang nak makan durian tapi takde kawan...mehla ajak saya...

P/S: Belom pernah try musang king...sedap ke?



3 comments:

Ms.Lilies said...

Huihhhhh musang king terbaek wok...aku kalo dapat mmg ngadap jela hahaha

Mak Ton said...

Saya nak jugak lah!!

MK said...

aku suka durian kampung. kalau kat kg linsum derang panggil durian berak budak..hahaha..ngerii!!