$

Sunday 10 June 2012

New Chapter

Hello kawan-kawan. Hmm.. sekejap je rasanya kan dah seminggu dah pun saya bekerja kat office baru. Esok dah masuk minggu ke-2!! Woaaa...

Walaupun cerita yang nak diceritakan ni agak-agak dah basi..heheh yakni cerita farewell party...tapi takpelah ek. Ia kenangan yang manis buat saya. Jadi saya nak kongsi juer. Sejak saya letak surat resign, saya hampir setiap hari dibelanja makan oleh colleagues. Hehehe..sayang sungguh derang dengan saya kan....mesti derang takut nanti kat office baru tu takde makanan. 

Ada few cerita yang sangat tak best berlaku. Tapi saya decided takmo share yang tu lah. Cuma saya rasa memang saya lakukan perkara yang amat betul dengan meninggalkan company lama especially meninggalkan ex-boss saya tu. Wallahualam....

Jom tengok gambar je lah...baru happy... gambar banyak dalam camera lagi satu lah pulaakkk... takpelah.. nanti kalau ada masa lagi nanti update entry ni ek.What I will miss about this company semestinya my friends...semuanya best-best belaka. Dulu saya pernah cerita kot..kat company ni jelah memang 1 Malaysia. Serious..tak tipu. saya ni bukannya suka sangat gunakan term 1 m'sia tu..opsss...tapi oklah..kot. Sebab tak kira korang chinese ke, indian ke, malay ke..semuanya kawan baik, manager ke, PA ke, clerk ke semua boleh gurau-gurau, makan sepinggan, mengumpat boss sama-sama..(haha itu yang penting).

Saya belum lagi pernah jumpa relationship as good as this kat mana-mana tempat kerja yang pernah saya bekerja. Itu je yang saya sedih bila nak tinggalkan office ni. Yang lain tu memang saya gembira sangat. Masa buat speech siap ketawa tersengih-sengih ok.

Semua bermuka sedih bila dengar speech saya

Tapi tengoklah orang yang bagi speech tu...gembiranyaaaa

This is Sally, saya sayang dia. Dia seorang pendengar yang baik.

Ni ramai-ramai beratur nak ambil makanan la tuh...bukan beratur nak kiss goodbye ok

Ni tak tau lah kasik speech ke menari ni..haha tah hape bende lah yang saya merepek masa tu ek. Yang saya ingat, the farewell is like surprise juer..sebab ia bukan pada hari terakhir saya kerja. So saya tak tau pun hari tu derang nak buat party tu. They ignored me all morning man! Feel like a loser!! Haha..in my speech saya cakap "If I knew, today is the farewell, I'll wear my Cinderella dress..." hehe

Clearing my desk..terasa happy tengok meja lapang..

Seriously leaving...

Final clock-out after like 4 years berbakti kepada company ni.

Ok peeps...nanti kita sambung cerita lain la..pasal office baru ni. Anak dah mintak nak makan keropok la pulaakk.. tata!!

No comments: