$

Tuesday 19 June 2012

Time kat office kadang-kadang rindu budak-budak bertuah ni. Dulu kat office lama, gambar derang penuh satu p.c. Ni dah kat office baru. Satu habuk gambar pun belum letak. Takut pulak. Dah derang semua bersungguh-sungguh buat kerja tau. Semua memang betul-betul buat kerja. Takde sorang pun saya nampak tak buat kerja. Waahhh kagum-kagum. Serious meja masing-masing memang boleh kita nampak. Owh..mungkin sebab tu kot..haha...pastu kan, masa lunch pun kalau boleh semua takmo keluar lunch. Makan depan p.c sambil buat kerja...heeeelppppp!!!! Bila nak bukak facebook & blog korang ni??

Disebabkan saya pun ada aje kerja. Iye..betuuull tak tipuuuu...sila lah kagum. Cer tanya TunTun saya busy..sebab dia whatssap pun kadang-kadang lambat reply..walaupun tangan gataaalll nak ambik phone tau. Hihihi.... heh..jom tengok gambar buah hati pengarang jantung:-

Sejuuukkkk hati tengok gambar ni tau. Tak taulah kenapa. Sayang sangat kat dia. Tapi dia budak yang independant sangat. Tak meleseh-leseh macam yang lagi sorang tu. Tapi sebenarnya..dia ni kalau kita manja-manjakan dia kiss kiss hug-hug pun dia suka. Tapi jangan buat kat depan kawan-kawan dia..hiihiihi..macho man gitu. Masa ni ambik report catd Bayong kat school. Bayong doing fine. Cikgu hanya komen yang tulisan dia sangat cantik tapi dia terlalu berhati-hati menulis sampai guna pembaris sebab dia tak boleh terima kalau tulisan dia tak lurus. Pasal tu dia selalu tulis lambat. Dah saya habaq...tapi dia tak ikut kata...lepas cikgu komen depan-depan saya tu...baru dia janji tak buat dah. Hehe...good boy..sekarang dia dah tak tulis guna pembaris dah. Free hand.

Konon-konon gi Bandung beli baju untuk pakai raya kan. Takde maknanya. Semua baju tu dah dipakai dah pun. Untuk raya nampaknya kenalah beli lain. Jom start beli baju raya you ollss!

Cikonet ni..tah la.tak tau nak kata apa dah. Notynye..kadang-kadang rasa macam nak l ambung-lambung dia ke udara...(tapi sambut baliklah pastu) Tapikan...dia ni memang saya takleh nak marahla...kalau termarah pun 2 saat pastu saya panggil dia balik..hug & kiss semula rasa nyesal...apa kau dah mandrem ibu ha Dekkk???

Noty-noty pun nak habaq, Ayen dapat no.1 ok dalam kelas 4 tahun. Total budak 4 tahun dalam kindi dia 8 orang je. Hihihihi...macam tak percaya je hari tu PakMir gi ambik report card kat kindi dia. Cikgu komen "Rayyan pandai macam abang dia jugak" Masa Bayong dapat no.1 saya macam hmmm ok..macam dah tau kot. Tapi Ayen ni, frankly memang saya tak sangka pulak...hihih siaaann Ayen. Saya tahu dia rajin buat homework. Tapi dia banyak main..hehe..bagus anak ibu!!! Bravo!!

Jadi patung konon

Tengok movie Avengers, belom apa-apa Ayen dah lelap. Bayong hafal semua nama superheroes tu Hawkeye la Thor la..siap jerit bila Hulk keluar. Saya ingat "Apsal nama dia HOKAI? Dia Jepun ke?" Rupanya Hawkeye. Hmmmm...terasa tua di situ...kikikik...Ni semua influence ayah dialah tu suka tengok cartoon channel 715 tu.

Eh..Ayen nampak tinggi kan dalam pic ni. Hihihi..ilusi optik je tuh. PakCu dia (Adik alan) pernah cakap "Ayen ni macam tak bosa-bosa kan....camtuuuu yo ghoman eh" Kikikiki...sebab dia memang macam tak besar-besar pun. Tapi bila Adik Alan dah dapat Piyaya, baru dia nampak Ayen dah besar..heheeh..Maybe masa tu Ayen yang paling kecik kot...bila dah ada baby lain..baru nampak Ayen dah besar.

Cemana tak sayang? Tengok macam mana dia pandang saya...letak gambar ni dalam FB. I got almost 20 'like', walaupun muka lebaq dulang....

Ni gambar kami lepas makan. Tengok gembirakan saya..hihihhi..dah konyang..mestile gembira.

Sekarang tetiap pagi, saya hantar Bayong gi KAFA. Dapatlah quality time 10-15 je pun. Jadilaaahhh kan. Dah sekolahnye depan rumah je. Dapat jalan kaki dari rumah ke kereta. Ye...kereta saya kena parking kat luar sekarang...huhuh..sejak PakMir menang hadiah makeover kereta dia tu (nantilah cerita ek).

Ok..si pun scheduled entry sebenarnye....tertipu ke??? Weeeee....



1 comment:

Mak Ton said...

Suka tgk gmbr ke3 tuh.. Yg ayen sengsorg.. Sy terbayangkan deja noty saya..

Tsk.. Rindu juer kt anak2 saya..

P/s: betul!! Tantan mmg busy skrg.. Asyik miting yo kojo eh..