$

Wednesday 19 February 2014

Selfish

Salam,
 
Eh...eh..update lagi? Wah wah aaahhh...banyak masa nampak? Ha..nak ceritalah ni..seminggu dua ni adalah free sikit...weeeee tender drawings dah habis - issued out to client. Setelah terkangkang-kangkang buat kerja 2 minggu sampai termimpi-mimpi ok. Siap mimpi cara-cara macam mana nak buat kerja tu jadi senang. huhu...
 
Tapi rasanya dalam bulan 3 nanti akan terkangkang-kangkang semula buat kerja ni. Bukan tak mau nak rapat-rapatkan kaki, nak.... tapi nanti lambat. Owh...baru perasan, sejak kerja office ni, saya memang dah takde kasut high heel. Memang dah tak beli. Memang dah tak pakai. Eh berguna ke informasi ni? Takpe lah...sapa suruh baca kan. Masalahnya...bila nak pakai baju kurung nak pergi kenduri kawin ke...dah takde kasut vouge. Atee camne? Wah!!! Ini alsan yang bijak untuk beli kasut baru!! Yesss!!!
 
Owh - tajuk kita... SELFISH
 
Yeap..actually since February 2013 saya tiba-tiba mendapat idea or lebih kepada kesedaran nak menjadi selfish. Pentingkan diri sendiri. Macam lah ko selama ni tak mementingkan diri sendiri kan. Time shopping asyik baraangg koooo je kan. Ehh...tak lah...kalau saya beli baju cantik-cantik untuk diri sendiri, saya mesti belikan untuk anak jugak...macam beli stokin, eraser baru..haha aci tak?
 
Apa idea selfish nye hoii? Oh...ok...exercising!!!!! Well yeah cliche sunguh bunyiknye ye. apa-apa lah labu..yang penting ahkak bersonam untuk diri sendiri - selfish kan.
 
So...mengikut schedule omak-omak yang memang selalu padat pudat dah tak tau nak selit kat mana tah. Dan kalau ada masa pun lebih baik pergi membuta kan..kan... So..kat mana time nya nak diselitkan nak exercise sangat tu? Adaa..... pukul 5.00 pagi!!!! OMG memang nak nangis...memang rasa nak hentak-hentak kaki. Tapi saya buat juer. Umm...plinggg!!!! sekarang dah February 2014 - dah setahun dah!!! Weeeeee....!!!!!
 
Uih..macam-macam halangan terjadi. Antaranya :
  1. Standard reason maleh bangun pagi.
  2. Umm..sejuukkk selimut berat
  3. Peluk-peluk dengan laki lagi best...eh..opssieee.
  4. Lagi...hujan.
  5. Kasut kena curik.
  6. Anak melalak tak bagi pergi.
  7. Malas - eh dah berapa kali alasan ni?
  8. Demam denggi so 3 minggu cuti jogging pepagi.
  9. Kawan-kawan perli...ehh...adeee...huhu. apa lagi alasan lagi satuuuu je lagi ek nak cukupkan 10.
  10. Ahhh....Malas
So berlari-larilah saya sorang-sorang pada pukul 5.00 pagi hampir setiap hari tak kita weekday atau weekend. Masa mula-mula lari memang sorang-sorang tapi bila dah ke 3-4 round tu dah ada orang lain pun berjogging sama. Saya jogging keliling block condo je. Selamat In Sya Allah, gated guarded, takde anjing kojar. Tapi saya tetap beringat juer. Berhati-hati juer. Malang tak berbau. Ketiak je berbau asyemm selepas jogging.
 
Saya suka berlari, saya jadi happier bila saya dapat lari. Seronok. Rasa macam satu kejayaan. Drag myself to jog every single morning. Masa nak bangun tu memang seksa. Oh..tell me about it. Memang rasa nak jerit-jerit kejut semua orang hoiiishhh bangunlaaahhhh kenapa aku sorang je kena bangun. Tapi itu je masa yang saya ada untuk bersonam. So..nak ke tak nak? Itu je penghalangnya.
 
Saya dah berjaya kurangkan berat 6kg since saya berlari-lari macam pompuan giler. Mula-mula memang rasa nak mampus. Haha...baru lari tak sampai 70meter rasa macam nak muntah. Sekali round rumah saya tu dalam 800 meter. Masa mula-mula jogging tu saya rasa saya ada pit stop like 6 kali!! Sekarang ni i feel like a pro :P. hihi hanya ada 1 pit stop for each round. Pit stop pun bukan berhenti berlari, tapi hanya berjalan laju sejauh maybe 30 meter. Handal tak handal tak? ala...handal kan..kan...
 
Ok lah dah panjang bona pulak. Ni pun dah pukul 2.00pm. Kena sambung kojo lah kito sekueknyo.
 
Tata!!!!
 
P/S: Nanti saya bagi tips untuk rajin berlari ok!!!
 
 
 
 
     
     
 
 

No comments: