$

Tuesday 7 May 2013

Update February

February...ahhh...apa aktiviti kami ek...umm... ok..CNY holiday balik Kuantan. Kuantan memang selalu meng-excited-kan anak-anak saya sebab they will be spoiled by their grandparents!! Hehe..makan ice cream & jajan sesuka hati. Main pasir tengah panas, mandi pool tak kira panas ke hujan ke. Lepas tu drive buggy car!! Tau tak buggy car? Tapi saya takde pulak pic Ayong drive buggy tu. Nanti kalau ada saya update post ni. 

Ni jalan-jalan tepi pantai teman saya jogging menyusuri pantai wuuuuu...best!!! 2-3km jog memang tak terasa pun. Sambil-sambil saya jogging derang kutip-kutip ikan yang orang pukat.tapi lepaskan semula ke laut. Ada yang dah mati jugak.... Time tu kan...saya nampak ketam. Saya ingat dah mati...tetiba dia melompat tau!!! Menjeritlah saya....suruh Ayong selamatkan saya..hahaha...tengok-tengok anak saya dah lama dah lari lintang pukang jauh dah..pffttt... 

Boyfriend pun ikut sekali jalan-jalan pantai. Masa ni hari nak hujan. Owh...dah lamalah tak balik Kuantan. Patutnya balik masa mengundi hari tu. Tapi PakMir balik sorang je Sebab KL tak cuti pong kan... 

Ni la fesyen bergaya budak-budak 2 orang ni sekarang. Tah fesyen apa entah...kpop kot. Dua beradik ni kadang BFF, kadang musuh ketat tak boleh bertentang mata...entahlah...baru 2 org tu rasa dah macam 18 orang bisingnya!! Time derang bising-bising bergaduh tu kadang-kadang rasa tense gila dengan derang ni..rasa macam nak lari dari rumah...nak pergi Melaka (hahaha....TunTun je memahami joke bodoh ni) hahahahaah... 

Kila, Kiki, Kuan - comelkan 3K!!! Kesayangan. Kila yelah anak adik PakMir. Kila is 2 y.o. Ni lah 3 orang sepupu. Kila ni English medium. i.e kat rumah dia memang speaking london je memanjang. So kadang-kadang Ayen tense sebab Kila tak faham apa dia cakap. Ayen kan joyahkan...asyik pot pet pot pet. Hihih...tapi Ayen memang budak kelakar. Dia yang terlebih speaking ok...hihihi...like "Akila, you want mecken? (makan)". "You want wot-err (water)" Menyampah pulak saya dengar...hihihih... Dah tu kadang Kila speaking Ayen tak tau apa nak reply kan....dia pergi jawab dengan ayat dari buku Peter & Jane dia. 

Masa tu tengah azan maghrib:-
Kila: Syhh....quiet please
Ayen: Ha?!
Kila: Quieetttttt (bisik)
Ayen: Peter likes to jump in the wot-err, Jane likes it too...Pat likes to play with the ball!!

Hihihih... tau tak buku Peter & Jane. Buku kindergarten la...ni ha..jap saya gugel:-

hihihih...salute Ayen!!! Ayen sekarang tengah baca buku 2B.  

Ha...dia end of February. Birthday bucuk bacin saya Ayen Kiki. Eventho kami sefamily kurang suka makan kek. Tapi dah Ayen request. so Saya belilah juer kek cekelat ade oreo tu. Dia siap describe kek yang tu yang dia nak kan...so layankan saje. Dah pastu makan 2 slice je...lebih kasik security guard. Kat rumah saya ni kan...memang asyik menjamu security guard aje tau... tak habis je..kasik guard...tak habis kasik guard... kadang-kadang saya pun tak tau saya masak sebenarnya untuk derang ke untuk guard entah...hihihih (ter-emo - sorryyyy...)

3 orang kawan baik. PakMir memang manjakan budak-budak ni. Hari Ahad adalah hari yang ditunggu oleh derang. Eh..oleh saya juer...sebab...sehari suntuk ayah layan derang. Dari pagi keluar breakfast, lepas tu ada je aktiviti macam main bola-sambung dengan mandi pool-kadang main hujan. Berjam-jam tu dia melayan anak dia. Yang saya dapat 'Me time' kat rumah. Weeeeeee... saya tidur ke...jogging 5km ke. Kadang mandi lama-lama...scrub la masker rambut la..belek-belek muka lah...dah kalau derang ada selalunyakan..kejap-kejap ketuk pintu masa saya mandi tu...ada-ada je benda nak tanya tau....menyampassssss...kadang tu derang bukan ketuk tau...terus pulas tombol pintu. Melompat saya yang tengah feeling-feeling dalam bilik air tu. Buatnya saya terlupa kunci ke tak ke mimpi ngeri budak-budak tu kan...hihihihhi

Budak excited!

Ok...hujung February juer adik Amy kawin. Eh...tapi takde pulak gambar pengantinnya. Yang ada gambar kami si pengantin purba sajork... ye itu seperti biasa TunTun kesayangan qolbu mesti lah ada kan....

Ni Amy...dia dah jadi orang penting masa kenduri adik perempuan bongsu dia ni. Emak Amy baru meninggal last year. Masa Amy jemput saya datang kenduri adik dia kan...dia cakap gini tau "Tan...jemputlah datang kenduri kami anak-anak yatim ni" Alahaaiii...sayu sungguh saya tau...i love u Mie...
Amy masa ni tengah sarat pregnant. Sekarang dah bersalin dah nak habis pantang dah rasanya. Hi Mubin!!! (Lambai-lambai baby Amy)


Ini Ina. Dia tengah pregnant 5 bulan masa ni. Tapi nampaknya perut saya macam lagi besar je dari perut dia kan....hek hek...benci...takmo tulis lagi...

Bye!!!!


1 comment:

dalin said...

disebabkan ko updet secara jamak takkhir, maka aku baru ada masa baca ngan khusyuk..

eh aku ingat aku aje mcm nk lari dr rumah tika dan saat itu kakaka..

wah yen spiking the london okezzz..