$

Tuesday 21 May 2013

Softlan

Hai!!! 

Dah lunch ke belom? Saya makan nasik kandaq Line Clear tadik. Ye beneeerrr...kat food court office saya memang ada nasik kandaq Line Clear. Stall kecik je tapi sedaaapppp....Lepas makan tu tertunduk sesal sebab memikirkan berapa banyak kalori yang telah saya telan. Tapi harus diingat...rasa menyesal perlu ada sesudah makan saja. Semasa makan....sila jangan menyesal (jilat jari...nyumm)...kiki..

Ok..sambung cerita. Last 2 weeks saya telah mencabar diri sendiri supaya mengawal diri dari bertukar menjadi naga berapi terhadap anak-anak. Ye...saya berjaya selama 2 minggu. Syabas...hari-hari yang dilalui penuh keceriaan especially pagi-pagi. 2 minggu je pun...pastu saya telah memuntahkan lahar berapi 2-3 hari lepas sebab marahkan Ayong yang bagi duit belanja sekolah dia pada kawan-kawan. Haisshh...takpelah..tu cerita lain kali.

Kali  ni tajuk dia softlan kan...mohlah kita cerita pasal softlan.

Ok - selama 2 minggu yang saya menjadi cinderella bercakap lemah lembut tu kan...anak-anak saya pun berperangai manis dan sopan saja. Maka kami pun bergurau senda selalu ketawa-ketawa ria. Di satu pagi Sabtu tu...sedang kami bergurau-gurau senda saya tiba-tiba rasa nak terkentut. Masa tu PakMir takde..kalau dia ada memang saya tak akan kentut. Saya tak pernah kentut depan dia. Eh..pernah kot...tapi kentut yang senyap..haha...maksud saya...dia tak pernah dengar bunyi kentut saya. Haha..rasa macam orang sewel tak bercerita pasal kentut?

Anyway.... disebabkan PakMir takde..so saya bolehlah kentut. Saya pun memberi amaran keras kepada anak-anak 'OK!!! Ibu nak kentuuutttttttt!!!'

Mereka pun membuat muka bersedia...

Serentak dengan niat pengentutan saya tu...jiran rumah tingkat 2 telah memerah baju dia kot dekat balkoni. Maybe dia menggunakan softlan maka bau wangi softlan pun merebak masuk ke dalam rumah saya yang berada di tingkat 1 tu. Kentut saya pulak tiba-tiba tak jadik keluar....

Maka anak-anak saya sangat kagum sebab kentut saya berbau softlan siap cakap gini "Ya Allah...wanginya kentut ibu!!! Syurga memang di bawah tapak kaki ibu!!"

Lepas tu masa ayah derang balik rumah pun cerita kentut softlan saya terus diceritakan pada ayah derang. Saya seperti biasa....cuma tersenyum bangga dengan kejayaan saya....hihihih..

Daaahhh...habis ceritaa....pergi sambung buat kerja.

P/S: Ayen skrg ni kalau terkentut dia mesti akan cakap sambil berlagu-lagu 'Mintak maaaaffffffff saya terbuang angiiinnnnnnnn'