$

Thursday 7 May 2015

Superheroes Race 2015


Date : 3rd May 2015

Venue : Stadium Bukit Jalil - KL

Distance: 11km (own GPS) official distance is 10km

Timing : 1h 23m 11s. (official) 1h 21m 59s (own timing)



Assalamualaikum girls!!!

So..this was my 2nd race for 2015. Again, I did it with my best friend Tun. Kali ni Tun datang fetch saya di rumah dengan husband dia. Kami sempat solat Subuh dia surau Stadium Bukit Jalil dengan bertenang. Tun sempat pergi toilet dengan bertenang. Kami sempat bersedia di garisan permulaan dengan bertenang. Hehe...



So - Kali ni kami decided nak lari non-stop 10km. Dan kami akan berlari bersama-sama dari mula sampai habis. Kami berjaya lah walaupun ada 2 kali walking but memang tak ada stop bergerak cuma di water station je stop nak ambil air.

Race kali ni seronok sebab ianya start awal iaitu dalam pukul 6.20am dah flag off. Saya suka sebab hari masih lagi gelap. Kami memulakan larian dengan gagah perkasa. Saya suka track ni sebab memang ada 2 bukit tapi ianya tak begitu curam & cukup masa untuk stabilkan pernafasan sebelum ke bukit atau cabaran seterusnya. Haha..nampak....macam professional kan review race saya ni?

Sambil-sambil berlari saya akan bercakap-cakap dengan Tun. Walaupun Tun semasa race kali ni dia berubah menjadi pendiam selama 1 jam lebih. Haha...penat lah tu!

Race kali ni best sebab it was a costume race kan. So ada macam-macam superheroes yang berlari bersama kami. Ada ironman, batman, superman, segala bala man semua ada lah.



Finally kami sampai jugak. Dalam catatan masa yang tak kurang membanggakan. Weee... Ni adalah gambar favourite Tun & I. Untuk makluman berat saya semasa ni yelah 63kg. Hoho....overweight kot. Tapi takpe. Saya tidak akan berhenti berusaha dapatkan balik berat 58kg saya. Kalau dapat 56-57 kg laaagiii best. Saya berat dan debab tapi saya kuat ok!!!



Dapat medal so...marilah kita berposing-posing di atas pentas. Walaupun memang tak menang punyalah. Haha...posing itu wajib.



Marilah juer berposing ala-ala penyanyi nasyid di depan pintu masuk utama stadium. Posing gini dengan harapan nampak ilusi lebih kurus. Haha...tapi nampaknya tetap tidak berjaya usaha mengaburi mata penonton/pembaca.


Ini track route larian kali ni. Senang cerita dari Stadium Bukit Jalil larilah sampai ke Kuchai Lama. Pastu u-turn semula ke stadium. Best kan? Haha..meh la join saya & Tun berlari lagi!!

Ok - tu saja review race untuk kali ni. lepas ni kami akan join Great Eastern Run pada 24/5/2015 di Dataran Merdeka. Yang tu 12km race. Semoga saya dapat improve timing larian saya!!!!

Till then!!! Tata!!


2 comments:

Maton kuat lari.. :P said...

oh sayang...

lebiu... mahapkan saya kerana menjadik pendiam selama 1 jam.. sy penat okeh.. sy nyampah sbb awak xpenat2.. peh tu peluh pun tidak.. blueeekkkkk...

maseh dear sbb tunggu ai yg terkedek2 ni... sy berusaha utk lebih kuat utk great eastern race nnt...

Selamat burjaya!!

dak ana yang debab said...

Haha motip ayat gemuk dan debab tu? Gelak aku. Ko santek dan kuat, pahamm!
Oklah nak pergi workout @ ngemop jap hihi