$

Saturday 1 June 2013

Wedding - Ika & Alan

24,25 & 26 May 2013 tarikh keramat untuk anak buah sulung saya Zulaikha. Atau nama glamournye Zulaikha-zulaikot-zulaikha-kuat-kentut. Hahaha...jangan marah bucuk bacin...Makteh cuba menjadik kelakar tapi tak berapa jadik...hihi..

Macam biasalah, orang kawin kan...mesti ada nikah, hari besar, makan-makan, bersanding, family reunion & aunty-aunty yang over!!! 

Jom tengok gambar:-

Hari Nikah - Nikah lepas Asar. Lauk sedap!!! Haha makanan je yang penting ye?



Hari Besar:-

Kenduri di Dewan Orang Ramai Rantau. Meriaaahhhhh sangat. Happy lah...walaupun penat tapi happy...gambar memang banyak ni saya tak masukkan semua. Saya masukkan gambar yang saya kelihatan jelita jek..haha boleh??? Lantak lah kaaannn...blog kita...

My one & only Abang Poie

angah Liza with the bride's parents (K.Long & Abg Long)

Nana - bride's youngest sister...kesayangan saya

Bride's younger sis-Dek Ein & son - Iman

Bride's aunt - MakTeh yang terpaling lawa jelita wangi meletop top top huhuh..dengan Along Lina (bride's mom) 

MakTeh, MakLang & MakNgah

Bersama artis - Amar & Amir . Tak derang bukan kembar tapi brothers. Amir sangat talented main flute. Dah banyak kali mengiringi persembahan kopratasa la shiela majid la...m.nasir pun kot...rasanya lah..haha kalau salah jangan marah..kikiki..tapi kopratasa tu memang confirm lah.

Cicik & Family. Uncle Dafi, Haris, Cicik Lily & Baby Zahra. 

MakTeh rasa makteh kelihatan sebaya dengan Dek Ein..kan..kan...

Ahah!!! Kesayangan qolbuuuuu....TunTun datang without anak ke-2 dia Diva Deja yang tinggal di kampung. Muacckssss!!!!

OMG!! Emilia & Khaty kawan sekolah kampung saya. Excited gile bila nampak siap terlompat pulak...Memang derang tak inform pun nak datang surprise katanya. Ayah saya yang jemput derang datang...thanks Yah!

Lagi satu OMG!!! Pengantin purba. Next year will be our 10th anniversary. Hubs decided to wear baju melayu sungguh suwiiittt...nak matching-matching dengan I tau...

Pengantin pun sampai. Aiks..apsal gambar ni jadik kembang? Ontahlaa...nasib baik pengantin ni dua-duanya memang kuyus...gambar menjadik kembang pun masih nampak slim...bayangkan kalau gambar saya dikembangkan!!! warkkhhh...takmo!

Look!!! Ayong tersenyum bangga menjadik budak bunga manggar!! Hi Baby!!!

Ni adik bongsu saya, Alan with wifey Ayu & Baby Piya yang kelakar....Adik saya bersuara emas. Tapi disebabkan dia bukan warga emas maka dia tak layak masuk Kilauan Emas..hahah...saya frankly rasa suara adik sama hebat dengan Jamal Abdillah...hahaah tak taahaannn...Mesti Ayu selalu didendangkan lagu diwaktu tidurnya kan Yu??? Wakakaka...

Ciuman restu dari Ayahanda pengantin.



Atuk & Uwan

Us!! Ryan Kiki sakit perut semasa hari kejadian. 2 kali tukar baju. 

Aww...look, hub is smiling. Dia ni kan...kalau ambik gambar dengan saya kan..selalunya masyaammm je. Macam menyampah sangat dengan kita tau...kecik hari i!! Tapi kali ni senyum...awww...kan gembira tu...

Dindaaa....kandaa......menggigil-gigil mengontrol suara tau. Tengok adik rilek je siap cekak pinggang lagi..hua hua...

Nenniiiiiii!!!!! Samakan crown nenek pakai dengan pengantin..hahaahah...rindu nenek. Umur nenek dah nak hampir 100 tahun. Sihat lagi dia..Alhamdulillah. Masih boleh berjalan sendiri, tapi kami papah la jugak sebab nenek selalu trauma sebab dia dah 2-3 kali terjatuh. Nenek masih ingat nama cucu-cucu dia ramaaaiiiii ok sebab adik beradik ibu saya yelah seramai 11 orang!

Bertandang:-

Gambar tak banyak sebab MakTeh Mamarazi sibuk nak melantak lauk kenduri. Yelah masa kenduri sebelah kami tu busy sangat tau. Tak sempat menikmati betul-betul lauk kenduri. Weeheeee...

Angah Liza tak dapat attend kenduri pada hari Ahad ni sebab ikut husband dia outstation ke Perlis. Maka.......secara automatik saya dapat pakai baju dia...hua hua hua...bahagia tau ada kakak tailor terbilang ni baju dia melimpah-limpah. Pastu saiz kami sama. Owh...sekarang saya dah kecik sikit dari Angah..hahahahaah suka. Kecik sikiiiiiiiittt jelah. Tapi nak mention juer...Saya ringan 5kg dari Angah!!! Weheheheh...

Sisters. Saya personally paling suka gambar ni. Budak 3 beradik ni sangat rapat. Banyak dah derang lalui bersama. Sobs...sobss.... stay strong sayangsss!!!!!

Zahra & I. 

Untuk Kak Long, MakTeh ucapkan Selamat Pengantin Baru. Semoga berkekalan hingga akhir hayat. Kahwin ni best...haha..tapi tak mudah ye sayang. Kita yang kena berusaha membuatkan dia jadik best. Kena banyak-banyak sabar...sabar...sabar....

To Alan - Sila jaga Kak Long sehabis baik or else!!!! Hahaha...takla..congrats young man!!! Both of you deserve each other. Lama dah bercinta budak 2 orang ni...berjaya mereka ke jinjang pelamin juer....

Hugs!!!


No comments: