$

Wednesday 7 March 2012

17km = 60minutes

Yup, terukkan? 1km = 3.5minutes.

Gitulah hari-hari sekarang ni dari rumah nak ke office. Rasa macam nak turun dari kereta jogging je ke office. Hihih...last year masuk marathon baru tak sampai 4km dah rasa separuh nyawa tetiba nak lari 17km pulak. Pigidaahhh!!

Ok, ni ada satu rahsia yang tak berapa rahsialah kot. Selalunya kalau driving sorang-sorang dalam kereta, saya suka menyanyi. Ok fine, ramai orang menyanyi dalam keretakan. Tapi saya suka record my voice guna phone. Lepas tu dengar balik sambil tersenyum-senyum mengagumi suara sendiri. Hahahah...

Ada one time bila dah sampai office, ada ex-schoolmate sent text message pada saya tanya kenapa saya nampak macam marah-marah masa drive pagi tadi. Masa tu dia kata tengah berhenti kat traffic light dekat dengan rumah saya. Kereta dia berhenti sebelah kereta saya, penat dia toleh-toleh tapi saya tak nampak dia. Dia kata saya siap angkat-angkat tangan sambil marah-marah.

You guys know what I was singing masa tu? Lagu Ning Baizura - Pastiiiii!!!!!!!! Mestilah soprano kaannn... hihihhi mestilah ada adegan angkat-angkat tangan ala-ala Chaka Khan. Eh Chaka Khan nyanyi feeling feeling gitu ke? What ever....

Pagi tadi saya nyanyi lagu Yuna. Ok, sebab suara saya tak semerdu Yuna maka saya tukar nama saya jadik TUNA. Dua lagu: Terukir di Bintang & Gelora Jiwa.

Bila dah dengar semula & confirm perasan suara sedap maka kita hendaklah send kepada kekasih gelap kita yang sudah tentunya memuji kan...kan....

So I did. Sekali tiba-tiba dapat Whatsapp message dari husband dia pulaakkk..hahaha.. yennadey TunTun apsal ko gi bukak suara aku kuat-kuat kat rumah da....it's suppose to be our secret love song tau :P

Anyway, I'll sing another song tomorrow sebab ada permintaan dari peminat. Hehehe..lagu A Thousand Years by Christina Perri ek? Ok!!! heheheeh...

P/S: Sediakan baldi sebelum muntah.

3 comments:

Mak Ton said...

Xsabar nk tunggu lagu thousand years esok... Weeee!!!!

Kena pasang kuat2 supaya en n dengar.. Hihi..

Lee said...

Hi MK, I enjoyed reading your this posting. You love to sing, itu la best kan, while driving, avoid stress.
Next day sing, 'gertiran jiwa', or 'bengawan solo', ha ha.
I guess you have a lovely voice.....

Have fun, stay young and keep a song in your heart.
Best regards.
Lee.

MK said...

Woaahh..Uncle Lee!! Lama tak dengar cerita. Ada poem baru tak in your blog. Gonna dig soonest!