$

Thursday 24 June 2010

Brussel Sprouts

Adalah sedap!

Pada masa dahulu saya adalah sedar akan kehadiran sayur ini. Tetapi saya tidak mengerti namanya. Saya panggil baby cabbage. Kononnya dah habis omputes dah saya tu. Memang serious saya ingat dia adalah anak kobis ok. Owh, on second thought anak kobis ialah cauliflower .Eh bukan...itu yelah bunga kobis. So.. maybe I am right about this brussel sprouts=baby cabbage

ni sauted brussel sprouts. Yummmmm!!!

Rasanya lemak-lemak macam sukun. Eh..hahah teruk description saya. Dia memang sedaplah!! Lagi-lagi penggemar sayur-sayuran seperti saya ini. Ada dijual di Cold Storage kot. Giant pun jiran saya pernah nampak. Tapi harganya agak pricey. Maybe lebih mahal dari asparagus. Tapi takde lah sama harga dengan emas 916. (eh tetiba)

Masak dia senang saja. Buang kulit luar yang tak cantik tu. Potong dua, tumis bawang putih bawang merah . Sprinkle some salt & pepper. Alah..senang cerita..macam goreng kobislah.

Anyway, hari tu saya google. Keluarlah gambar ini. Definitely bukan anak kobislah. It's like kobis-kobos kecil yang menempel di tepi-tepi saja... ahaks kesian brussel sprouts. Never fear dear brussel sprouts, I will make you as my favourite vege now.



P/s: Tuntun kalu ko teringin nanti aku carikkan kat cold storage okesss!!!

3 comments:

Mak Ton said...

tu la...
rasa cam nk carik kt JJ aje tghari nih... mlm kang leh la msk..

pssstttt... brussel sprout itu kelihatan sungguh cantek didlm koli tefal.. :D

Anonymous said...

family cabbage brussel sprouts. sedap rasa kalau masak nasi goreng belacan. Maasak goreng cili belacan pun sedap pengganti rasa kailan di luar negeri kerana ianya murah dari kailan di kedai asian.
org putih makan dengan ayam, itik, turkey roast. good combo menghilangkan jemu daging.
masak yg simple masak macam kita masak sayur kailan.
jgn lupa letak sikit halia kasi balance angin dlm perut kalu tak kentut

MK said...

tuntun: dah jumpa lom?

anon: adakah awak sebenarnya omputes yang menggunakan translator menulis di dalam blog saya hah? katakan!!!! eh..tidak..saya bukan garang...