$

Wednesday 29 October 2014

The Reason

Assalamualaikum - Hai!!!

Tak tau lah saya dah cerita ke belum pasal kenapa saya suddenly decided to exercise i.e RUN.

In January 2013, my husband bought me a weighing scale yang memang cantik. I don't know what is his intention sebab saya selalu check dengan dia saya cantik tak? Saya gemuk ke? Dia selalu puji saya cantik, saya tak gemuk. So I trusted him.

But incase you guys don't know - Pasa suatu hari yang indah, saya telah membawa anak-anak meneman saya shopping baju secara paksa-rela. Rumah saya memang 2km saja dari Parkson yg kecik tapi best sebab tak ramai orang & semua barang dia pun best lah di mata saya.

Actually jalan kaki pun boleh je kan nk pergi Parkson tu. Tapi masa tu sama pemalas & banyak lemak so..semestinya saya drive ke sana.

Ok - sampai saja di sana saya pun nak try lah few pants & blouses and off I went to the fitting room dragging my two sons with me.

Masa saya sedang try jeans tu, saya ingat lagi size nya yelah 31 (AARGHH). Saya berhempas pulas men-try lah nak zip. Finally saya berjaya zip lah. Tapi masyaAllah...perut saya melimpah-limpah. Anak saya yang bongsu tu Ayen nama dia dengan muka marah dia cakap "Ibu!!! kenapa ibu buat perut ibu gitu? Tak cantik...dah..jangan buat gitu lagi.!!"

OMG - dia ingat saya sengaja buat berlakon buat perut saya jadi boncet kot. Padahal dah memang begitulah hakikatnya sedih sungguh.

So since then...I decided that I have no other choice than to exercise lah... 


No comments: