$

Thursday 8 May 2014

Curves

Hai baybeh!! Assalamualaikum.

Entah sesuai ke idok le tajuk baru blog saya ye? Tadikan lepas saya tukar nama blog ni, saya google lah 'the running mom'. Sekali hah...hambik kau...semua blog tajuk the running mom keluar. Semuanya hebak hebak nak mamp!! Siap join the ironman championship la Trilathon la marathon la.. giloss...
 
Terus terasa diri ini kerdil seperti gadis sunti yang manis...ehh... So tak tau lah sesuai ke tidak tajuk tu. Tapi sementara ni biarlah tajuk dia gitu. Nanti bila saya dah ada idea baru, saya tukar lah.
 
Owh anyway. Hari ni saya nak cerita pasal Curves. Apa tuh? Ha..ni nak ceritalah ni. Mula-mula can go check it out kat www.curves.com . Kat Malaysia pun ada jap ah..carik link www.curves.com.my .
 
Ok first of all, Curves tak bayar pun saya tulis pasal gym dia ye. Hehe...saya yang bayar dia tetiap bulan. Kalau korang rajin silalah visit website yang saya dah bagi tu. Tapi saya tau korang anje-anje pemalas kan...kan... huh. Tapi takpe...saya memang rajin membebel. Hehe.
 
Kenapa saya pilih Curves?
 
Dalam pada masa saya berlari-lari macam orang sewel pepagi buta sebelum subuh ye kawan-kawan. Sobbsss...tu je masa yang ada. Ko nak kurus ke tak nak? Ko jangan banyak alasan lah kan. Nak tunggu masa yang sesuai memang tak akan ada masa yang sesuai. Masa yang sesuai untuk tidur dan makan memang banyak kan?
 
Ok sorry ter-emo pulak. Dalam saya berlari-lari tu tiba-tiba pada suatu hari saya nampak ada orang pasang banner kat tiang lampu tepi jalan tu. Saya pun check it out la kan...kata busy body. Owh!! Gym? For ladies only? Nak grand opening in October? Waahhh...ini menarik.
 
So I send email to get the information. Petang tu jugak saya dapat reply dari Ms. Dolly the gym owner. Wah...excited juer bila saya tanya kat mana lacation gym ni dia explain sikit punya complicated. Saya dah rasa nak mengamuk. Eheheh...saya memang senang nak mengamuk harap maklum. Husband saya selalu berlindung di sebalik sofa sambil lempar chocolate je bila tengok saya nak mengamuk tu. Haha... (tipu sangat...)
 
Rupanya gym tu tepi rumah saya je. Huhu....naik kereta tak sampai 3 minit dah sampai. So saya pun register lah. Sebab saya mampu (hahah..joke mampu- tak mampu ni Matun je faham). Curves bukan macam other gym yang macam kita makcik-makcik boncet ni takut nak masuk bila tengok gadis ber-body hot berpakaian sendat exercise. Huhu...mesti kita terus lari pecut laju-laju takmo masuk gym tu kan...hihi...
 
Lepas tu tak perlu bayar lump-sump beribu riban macam gym lain. Hohh...kalau saya join gym ribu riban tu memang saya kurus lepas join tu sebab duit saya habis bayar gym fees sampai takde duit nak beli makanan dan terus saya kurus esoknya. Kan...gila sangat tak gym yang fofular tu kan...cekik darah.
 
It is only like 30 minutes per session. Tapi memang intense ye. Gila penat rasa nak mencarut-carut...hahaha (tapi saya tak mencarut...berdosa). Lagi-lagi kalau dah start guna curves-smart memang rasa tak nak datang dah lagi esoknya. Haha...tapi resultnya memang mengkagumkan. It is actually efficient 90 minutes workout tapi dia padatkan kita buat dalam masa 30  minit je. Memang sesueeiii dengan taraf omak-omak seperti saya. Sebab selalu kelam-kabut nak balik cepat nak tengok anak. Lepas tu dia gym for ladies only. So saya rasa selesa & selamat. Hihi. Lepas tu tak ada pun gadis remaja berbody hottylicious kat sini (ke saya tak jumpa entah lah). Mungkin dia orang prefer pergi gym yang ada lelaki hot juer...haha hagaknye laaahhh...tak tuduh aahhh..
 
By third months saya join gym ni. Masa saya mandi, saya terbengkokkan lengan lepas tu saya terkejut tengok lengan sendiri sebab saya nampak ada muscle!!!!!! Haha..betul tak tipu. Kagum sungguh dengan diri sendiri masa tu. Kikikiki..
 
Oklah dah panjang dah ni. Nanti from time to time saya sambung cerita lah pasal gym ni. Ada banyak cerita lagi yang seronok.
 
Bye!!!
 
 
 
 

1 comment:

Anonymous said...

bestnya ada muscle!!

saya sekarang mcm nak ada muscle jugak!

sekarang jugak nak enroll gym.. hihi

Maton