$

Monday 1 October 2012

Tunang Mira

Hmm..susah betul nak carik masa nak membebel sekarang ni ek. Kadang tu idea mencurah tapi time tu kat office memang tak dapek lah nak membuka belog. Pastu pulak agaknya saya memang tak reti guna blogger ni gambar asyik takmo rotate. Benci betul.

Wokehhh disebabkan hari ni saya cuti sebab baby sitter cuti emergency penat sangat baru balik dari Perlis, maka adalah masa nak membebel. Itu pun tengah tunggu kain siap dicuci oleh Oshin (nama mesin basuh saya-baru je reka nama tu 2 saat yang lalu sebab dia berasal dari Jepun) Eh..sebenarnya..berasal dari Korea kot..ahahaha..bantailah labu!

Ayomart gesset go!! Kena bebel cepat sebab lagi 1 jam Bayong balik dari KAFA pastu nak kena hantar dia gi Sekolah Kebangsaan pulak.

Amira kesayangan qalbu saya akhirnya berjaya melangsungkan pertunangan dengan cinta hatinya bernama Alif. Dia tunang masa 10 Syawal hari tu. Dah nak masuk raya haji baru Makteh dapat update, sowwyy kak long!

Theme colornya peach. Saya takde baju peach. Tapi Kak Ngah ada. Tau tak apa maksud ayat saya tu? Maknanya...saya pinjam baju Kak Ngah la..hihih..siap package tudung skali. Tengkiuuuu...


Ni masa rombongan pihak lelaki baru sampai dan sedang susun-susun hantaran.

Abang saya namanya Abg Poie & cousin saya Tasha yang tinggi melangit. Saya tengah melompat tu sebenarnya untuk menyaingi ketinggian Tasha..tapi nampaknya gagal..

Ni tengah dengar perbincangan kedua belah pihak. Mengetuai perbincangan dari pihak kami ialah Pak Lang saya. Yang baju peach berkopiah putih tu atuk si Mira a.k.a ayah saya lah...

Boyfriend yang manje


Memang sangat busy masa tunang Mira ni sebab saya kena tolong ibu masak. Sebab majlis hari ni dimulakan dengan aqiqah cucu baru ibu/ayah, baby Zahra. Kena masak kambing seekor ok. Sedaplah sangat kambing yang ibu masak tu (saya tukang kacau je sebab ibu tak larat. Tapi ibu yang masukkan bembahan semua). Tu gambar saya potong rambut baby Zahra.

Zahra tidur je sepanjang masa orang kerjakan rambut dia yang sangat lebat tu. Siap dah macam rambut pelsu dah kami tengok sebab banyak sangat. Macam rambut sammy vellu pun ade..opssss...!! Kikiki...Cicik pasrah je orang kata rambut anak dia macam tu. Yelah..masa Ayen dulu..dia takde rambut...rambut dia tumbuh dari belakang ke depan. Dah dekat 2 tahun baru ada rambut ok. Dengkilah tu...anak Cicik banyak rambut..wuuuu

Jeng jeng jeeenggg... dah sah menjadi tunangan orang. Mira pun tatkala ini dah selamat sampai balik ke UK untuk habiskan study dia & tahun depan dah grad dah.

Lawa sungguhlah budak ini. 

Mira with parents

ni kawan MRSM dia kot. Tsk..jelous sungguhlah saya tengok budak-budak ni..badan nipiiisss je...ughh!!

Siblings

Aunties and cousin2 kecik Amira

Engaged!!

Seperti biasa Mak Teh over berlakon kagum melihat cincin tunang yang hebat!

Kekasih tercinta sentiasa datang menyokong apa-apa aktiviti saya...

Ok tu saja...kalau sempat nanti saya update cerita lain pulak. Rumah belum vacum, kain sebakul tak lipat! Kejap lagi Bayong balik...wuuuuu...

Ta!!







6 comments:

emma said...

adakah itu tati tan? pic kedua last

eyda said...

Tun Tun kekasih tercinta dapat baby baru ke?

MK said...

Emma: ye..itu tatimala kepunden marang sekeper

eyda: owhhh tidaaakkk... baby baru tun Umar Ainan (1 y.o) yg sedang saya buli tu. yg tun pegang tu Zahra (bb cicik)

MK said...

eyda: Umar Ainan sebaya Amani (same birth date kan)

eyda said...

A'ah... Tu la ingatkan Umar pon dah dpt adik cam Amani.. Hehe

Mak Ton said...

Adik umar lenkali2 saja ya auntie eyda.. Kasik chan amani dpt adik lu.. Huhu...

~sy mmg nmpk gemok mcm br lepas berpantang~ huhu