$

Monday 16 January 2012

Double 3

Hi all, yup last 14th January saya telahpun berumur double three. Ehehe..ngada lah tu taknak sebut betul-betul kaaannn... Husband telah dengan baik hati menawarkan untuk menjaga anak-anak sambil membenarkan saya menggedik dengan Weq. Well Weq the bestie telah lama berjanji nak membelanja di Japanese Restaurant and she chose Shogun One Utama. All I can say is 'Wowww!!' I love this place. Lets check it out!

Entrance

Seorang birthday girl yang happy nampak makanan banyak!! Eat all you can. Tak payah kira harga ikut warna piring..hihih...just take everything. Oyster pun ada you all....slurrrppp!!! Chawan mushi pun sedap Tuntun - tak plain macam Sushi King punya ok.

Si Tukang Bayar yang berdagu runcing - owh & look at my plate yang full of salmon!!! Nyumsss

Bukti kesedapan oyster..hahaha ini berlakon ye tau sampai terkeluar-keluar lidah..over. Tapi oyster memang serious best!

Aahhh...ni 1st plate je...salmon is my peberet!

Dinding-dinding yang dilukis gambar-gambar orang Jopun so that so suddenly feels like being in Japan? Noottt!

Oyster!!!! Kami berdua siap jalan laju-laju ok..masa worker Shogun tu letak refill oyster kat buffet table tu..hihihi..nak ambil banyak-banyak sangat kang takut orang kata tamak pulak..

Bila saya cakap saya jealous tengok dagu Weq runcing...dia balas "Apsal ko tak jeles tgk gigi aku banyak?" hahaha...Weq ni bergigi taring ok..puteri bersiung..but I think itulah keunikan dia kot...tak ramai orang bersiung

Sedang mencari sunglasses yang sesuai dengan tudung yang tak akan membuatkan tudung menjadi kembang..tak jumpa.... harus cari lagi. But this one looks ok kot..tapi tak beli..nantilah cari lagi

Budak vain..tah berapa sun glasses dia ada..dalam 15 dah kot..chittt

Owh..dalam pukul 5.00pm gitu saya hantar Weq & balik ke rumah ke pangkuan keluarga tersayang. anak-anak dijaga oleh PakMir yang meng-kasik chance bininya menggedik dengan bestie. Bila balik rumah nampak satu plastik kosong besar gila kat rak kasut. Pikir dalam hati..tah hapa la budak-budak ni pow ayah dia shopping mainan apa lah ni. Bebel punya bebel....tetiba nampak bunga atas dining table....tadaaaa...!!!


Owwhhh hati berbunga-bunga - walaupun suami saya tak pandai memujuk rayu bermadah pujangga berjanji bulan bintang...tapi dia cuba juga sebab saya suka. Saya selalu marah dia & cakap dia 'fail' dalam hal pujuk memujuk & meng-comfort kan hati saya bila saya sedih. Lagi-lagi kalau saya termenangis sebab sedih or kecewa sangat dengan sesuatu memang dia blur...kaku tak reti nak buat apa. Saya siap paksa dia 'Say something laaaa!!" hahaha.. tapi dia memang speechless...tak reti. Saya memang selalu harap that he can say the right word at the right time. Tapi teeettttt....takpe lah... At least dia tak bermuka-muka & berlakon. Itulah diri dia. Dia sayang saya juer - I have to stick in my mind that actions speak louder than words. Mungkin saya kena kurangkan tengok filem romantic comedy omputess kot.

My birthday this year sangat seronok. Eventho rasa macam dah tua muka pun dah saggy uhuk!! Tapi rasa disayangi...thanks semua yang wish, yang belanja, yang sayang saya. Sehingga ke tahun-tahun seterusnya!! Mari dewasa bersama!!!!

P/S:- Bayong Adam pandai pujuk...semalam saya mengadu kat dia...pastu dia terus cakap the right words at the right time.




No comments: