$

Wednesday 1 June 2011

Sudah pupuskah lelaki budiman di Malaysia?

Lelaki budiman atau dalam bahasa Inggeris nye Gentleman. Di mana mereka semua pergi? Sudah pupuskah? Yang ramai sekarang ini bukanlah lelaki budiman atau gentleman. Yang ramai hanya tinggal Gentel Man (ngehhh...) menggentel je pandai..tapi tak budiman langsung.. opsss emo pulak.

Semalam MK menghantar kereta untuk dibuat balancing tyre. Bila rasa macam lama nak tunggu..so kami (MK & Tun)  rasa macam nak duduk. Dalam bengkel tu ada 3 stools (rujuk gambar):-


Gigih MK meng-gugel gambar ini ok sebab nak sangat puan-puan paham cerita ini. Hihi...Kerusi pertama ada sorang kakak duduk. Kat sebelah kakak tu ada seorang lelaki (gentel man) berdiri. Bila MK & Tun berjalan menuju ke arah kerusi tersebut & gentel man itu ternampak kami dan ternampak di pemikiran kami bahawa kami nak duduk, dia cepat-cepat duduk!!! Sambil memandang sinis ke arah kami yang jelita (sempat je puji diri sendiri..hihi)

It was like lagi 3 langkah MK nak sampai ke kerusi yang tengah-tengah itu ok!!! MK rasa macam nak lepuk muka dia yang besar tu. GrrRRrrrRR!!!! Tun tun pulak macam terpaku sebab melihat perangai gentel man yang tak senonoh itu. Bini si gentel man itu pun macam senyum senget (senyum sinis) ke arah kami yang lemah lembut gadis desa. Hello..Encik...encikkan lelaki yang gagah perkasa (brader tu berbadan besar), kereta besar, takkan lah tak boleh bagi kami gadis-gadis yang lemah lembut ini duduk?

So, end up kami dua-dua berdiri. Tun-tun kekasih hati tidak sampai hati melihat MK berdiri seorang. Lepas tu Encik Gentel Man berdiri akhirnya sebab nak menjenguk ke dalam kereta Alphard (bukan dia punya) yang ada dalam bengkel itu. Disebabkan MK rasa dia kureng sopan memperlakukan kami gadis-gadis yang lemah gemalai sedemikian rupa... so here goes... gambar dia.


Actually...bukanlah MK ni desperate sangat nak duduk pun. Dah kami nampak kerusi tu ada 2 yang kosong. Kami pun pergilah nak duduk kan. Kalau dia memang sejak dari tadi dah duduk, kami takde nye nak suruh dia berdiri kasik kami duduk pun. Ini tidak...dia macam sengaja berperangai haprak begitu. Sheesshhh...

P/S: Balik karang MK nak tulis dalam buku 'Ilmu kehidupan' untuk anak-anak MK pasal perkara ini. Guide No. 1003: "Kids, please be a gentleman not gentel man, sila beri gadis-gadis tempat duduk"

2 comments:

Mak Ton said...

gmbr dier duduk bershama wif xltk skali kah?

terkulat2 kita nengok gentel man itu kan.. huh..

MK said...

aku baik hati ok sbb tutup mata dia tuh...kita kan gadis sunti pemalu sopan kan...